Zijn we in Nederland helemaal gek geworden? - WIFI voor kinderen

wifi

Gisteren was het open dag op de basisschool van mijn kleinkinderen.

Het was hartverwarmend om te zien hoe enthousiaste leerkrachten er alles aan doen om, op een uitermate plezierige manier, onze kinderen en kleinkinderen klaar te stomen voor een plaats in onze samenleving.

Zelfs het alom geroemde WIFI netwerk ontbrak niet. Hierdoor kunnen moderne hulpmiddelen worden gebruikt om onze kinderen nog beter onderwijs te geven en vertrouwd te maken met de moderne technieken.

Ik kon het, ondanks het enthousiasme van de leerkrachten, niet nalaten voorzichtig te vragen of ze al eens iets gehoord hadden van mogelijke gezondheidsschade door de continue straling uit de WIFI routers, die nog geen twee meter boven de onvolgroeide kinderhoofdjes hangen.

Ze hadden daar wel eens van gehoord, maar namen het eigenlijk niet serieus. Anders zou het wel verboden zijn (is toevallig het geval in o.a. Frankrijk) of zou er wel voor worden gewaarschuwd (is toevallig het geval in o.a. België).

Je kunt de leerkrachten zo'n houding nauwelijks kwalijk nemen. Onze overheid en haar adviseurs (o.a. de Gezondheidsraad en het Kennisplatform Elektromagnetische Velden) doen er namelijk alles aan om ontkennen dat de WIFI straling schadelijk is. Dat is namelijk "niet onomstotelijk bewezen".

Van mensen dier er ernstig ziek van zijn geworden wordt gezegd dat die zich dit inbeelden en psychische hulp nodig hebben.

Waar kennen we zo'n houding van ? Van asbest, roken, Q-koorts, aardgasschade in Groningen, klimaatverandering en ga zo nog maar even door.

En waarom geven we onze kinderen op school niet gewoon een sigaretje? Mijn opa heeft namelijk gerookt als een ketter en is bijna 100 jaar geworden. Er is dus ook niet onomstotelijk bewezen dat roken schadelijk is.

En gezondheidsschade door alcohol en drugs valt ook best wel mee, dus waarom beginnen we hier op de basisschool ook niet alvast mee? Daarmee bereiden we onze kinderen alvast voor op de maatschappij waarin wij leven.

Trouwens, wat doet de politiek hieraan? Die is daar toch eigenlijk voor?

Alle fractievoorzitters in de Tweede Kamer worden met grote regelmaat geïnformeerd over de gezondheidsrisico's door straling van mobiele telefoons, WIFI, zendmasten en snoerloze telefoons in huis. Ze leggen die informatie netjes op de berg van nog te lezen documenten en gaan vervolgens kijken hoe ze nog wat stemmen kunnen winnen voor de volgende verkiezingen. Dat kan zeker niet met het bewust maken van de risico's van mobiele straling. Daar win je geen stemmen mee!

Wel door in verkiezingstijd aan te kondigen dat nieuwe frequenties beschikbaar worden gesteld voor een landelijk WIFI netwerk. Dat levert trouwens ook lekker op. Daar wordt straks de hoofdprijs voor gevraagd, maar dat zeggen we nog even niet!

Voor meer informatie:
Peter van der Vleuten